- Přidat do oblíbených - Switch to English škoda quickbar >>  skoda-tuning.cz |  skoda110r.cz |  skoda110r.com |  skoda.daves.cz |  skoda-virt.cz |  techweb 
 
ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
532 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Máňa 120S

Máňa 120S

WebShop Tip
Emulzní trubice pro Weber DCOE IDF typ F11
Emulzní trubice pro Weber DCOE IDF
Daves

264 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Motor a Chlazení

>

Úprava Škody Citigo na LPG

 <<



Autor:
32767+2643 (750340)Daves (Administrátor)
     109318615    
Vytvořeno: 01.10.2013 - Změněno: 29.01.2015

Úprava Škody Citigo na LPG



Škoda Citigo na LPG ?

O tom, jak jsem pořídil Citigo jsem psal minule, viz Jak jsem na srazu koupil Citigo.

Dnes bych chtěl poreferovat o úpravě na LPG. Možná vás napadne, jestli to má vůbec cenu.

Aktuálně mám na plyn najeto 60 tisíc kilometrů a tak si dovolím tvrdit, že to význam má :)

Plnící hrdlo jsem chtěl pěkně schovat pod víčko, aby mi nehyzdilo nárazník nebo jinou část.

Posvářel jsem tedy jakýsi mezikus, který jsem chytil pod šrouby držáku palivového hrdla.

!Úprava Škody Citigo na LPG
!Úprava Škody Citigo na LPG


A nesmí chybět barva :)

!Úprava Škody Citigo na LPG


Otvor mi vyšel pěkně vedle víčka nádrže a dokonce i při našroubované redukci lze dvířka zavřít.

Opticky to vypadá, že se tam nevleze víčko nádrže, ale samozřejmě se vleze.

To by byl docela boj, kdybych ho musel vždycky sundat, než bych tankoval LPG :-D

!Úprava Škody Citigo na LPG
!Úprava Škody Citigo na LPG


Uvnitř jsem našel prostor před řadicí pákou, kam přepínač celkem nenápadně zapadne.

Nechtěl jsem, aby někde strašil na palubní desce. Občas jsou to děsné instalace.

Vyvrtal jsem přesnou díru a osadil přepínač. Když už jsem byl v tom, tak i USB zásuvku.

!Úprava Škody Citigo na LPG


Při vší úctě byla potřeba dostát legální stránce věci a tak jsem si nemohl LPG jen tak namontovat, jako jsem to udělal u rapida.

Legální úpravu v motorovém prostoru si proto střihli borci z AutoSVA.

!Úprava Škody Citigo na LPG


Přestavba stála něco kolem 20 tisíc korun. Pokud bych uvážil spotřebu 4.5l/100km v benzínu, pak je návratnost při 40 tisících km.

Investice se mi tedy už vrátila a navíc jsem ušetřil 10 tisíc korun. Není to sice závratná částka, ale pokud zvážím cenu auta, tak už je to přes 5%.

Dlouhodobá spotřeba se drží kolem 6.3 litru LPG na 100km. V praxi to znamená 1kč za ujetý kilometr.

Detailní spotřeba na plyn - klikni zde

Aktuální provozní cena je tedy 4kč na kilometr s dále klesá
Jak jsem k tomu dospěl ? Celkové investice do vozu nepřesáhly 180 tisíc korun a najeto mám 60 tisíc. To odpovídá 3Kč na km + 1Kč spotřeby.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Jak jsem koupil na sraze Citigo
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 08.10.2017 17:33:32 


Letos se mi stalo, že jak byla ta vedra, tak motor už měl vodu přes 30°C a startoval rovnou na plyn. Asi 4x mi to prakticky hned chcíplo, než mne napadlo ručně přepnout na benzín a nastartovat na něj. Pak už vše šlapalo, za 20s jsem přepnul zpět na plyn a ok. Stalo se to jen jednou. A asi to chce častěji měnit svíčky, než je obvyklé. Nechával jsem je měnit i když to nebylo předepsané.


32767+2643 (750340)Daves (Administrátor)
     109318615    
 08.10.2017 17:20:27 


Tak to je paráda, když jsem měl LPG na Favoritu a Felicii, přepínal jsem si sám. Na posledním autě Lada Kalina 1.4 jsem už přepínání ovlivnit nemohl a tam mi studený motor ráno při negarážovaném autě přepínal dost pozdě, nehledě na venkovní teplotu. Je pravda, že jsem měl teplotu, potřebnou pro přepnutí na LPG nastavenou od "plynaře", který mi dělal přestavbu na 40°C. Po snížení teploty na 30°C u jiného "plynaře" se to trošku zlepšilo, ale spíše to byl subjektivní pocit. S tím přepínáním u Lady jsem byl dost zklamaný. Manželka má Dacii Sandero s LPG přímo z výroby, a to je, panečku, jiné kafe! Plnící hrdlo pod víčkem (žádné kdesi - cosi), přepínání fantastické, ukazatel stavu krásně integrovaný v autě vedle řadící páky, jakoby tam odjakživa patřil (žádné "přílepky" pod palubkou), auto jezdí denně a zatím sebemenší problém, vše funguje, jak víno, a to jsme s ním byli i v Řecku. To auto ke skutečně poctivý dělník. Váhal jsem mezi Sanderem a Citigem, nakonec jsem se rozhodl pro Citigo, jednak proto, že u Sandera byl ukončen (ze záhadných důvodů) prodej s LPG z výroby a jednak proto, že jsem si Citigo vyzkoušel jako služební auto a hned jsem se do něho zamiloval. Původně jsem si myslel, že do Citiga nebudu LPG při jeho spotřebě dávat, ale nehledě na dlouhou návratnost nechci mít v hlavě žádnou brzdu a auto mám proto, abych jezdil bez jakýchkoliv kalkulací a abych jezdil zcela svobodně a v pohodě a ne, abych se stresoval s každým přišlápnutím plynu. Beru to asi tak: vzhledem k pořizovací ceně auta není navýšení o 25 tis. až tak závratné a mám nové auto s LPG a jezdím v pohodě. A nemusím kalkulovat s návratností.


Unregistered
 08.10.2017 12:35:10 


Citigo má malý motor, ten se ohřeje velmi rychle a plyn spíná při 30°C. Když opravdu mrzne (-15°C a víc), tak kolem 5 minut. Obvykle stačí 1km jízdy.


32767+2643 (750340)Daves (Administrátor)
     109318615    
 08.10.2017 12:30:43 


Jak dlouho trvá první přepnutí na plyn se studeným ranním motorem?


Unregistered
 08.10.2017 09:15:18 


Mám najeto na citigo 150 tisíc kilometrů na plyn. Vše funguje jak má. Dalším plusem je, že při tankování nečekám - jdu první na řadu, protože plyn je pořád volný, zatímco stojany na benzín/naftu jsou často obsazený.


32767+2643 (750340)Daves (Administrátor)
     109318615    
 07.10.2017 23:18:53 


Mám nové Citigo a vážně zvažuji přestavbu na LPG. I když v mém případě je návratnost po cca 8 letech (ročně najedu cca 5 tis. km), tak ten pocit když tankuji pod 13,- Kč, je k nezaplacení. A taky je pro mně strašně důležité nemuset kalkulovat, jestli jet nebo nejet. Tak proto do toho LPG asi půjdu


Unregistered
 28.10.2016 15:47:50 





Unregistered
 04.09.2015 08:49:19 


Jak se prosím demontuje kryt plnícího hrdla benzínu. Stačí jen tahat ven nebo je potřeba zmáčknout nějakou západku přístupnou jen z podběhu?
Děkuji1795


Unregistered
 31.01.2015 13:49:55 


Nádrž je toroid míst rezervy. Rezervu nepotřebuju, mám odzkoušené bezplatné asistenční služby
Vleze se tam něco přes 25 litrů, což vystačí lehce přes 400km.


32767+2643 (750340)Daves (Administrátor)
     109318615    
 31.01.2015 13:40:34 


I já jsem fanda do přestaveb aut na LPG a u každého lze celkem jednoduše spočítat jestli se mu investice do LPG vyplatí, nebo ne. Jen se chci zeptat jak máš velkou a jak řešenou LPG nádrž - toroid, nebo válec?. Válec by mi v tak malým autě asi vadil.


1681+133 (1814)Pajaskoda (Registrovaný)
  
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2017
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz
Provozovatel srazů a www stránek : eRman - Roman Schavel, tel: 603569053, email: pošli email
Redakce a správa obsahu : Tadeáška - Tereza Vosyková, tel: 603284789, email: pošli email
Programování a správa www stránek : Daves - David Spilka, tel: 775328374, email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Prosinec 2017 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:102
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:444
Celkem návštěv:65200202

Článků:948
Fotografií:30623
Komentářů:16428
Uživatelů:3774