Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Dakos A5
Název vozu vznikl přeházením liter ve slově Škoda, výchozí značky při stavbě další "á pětky". Inieiátory stavby byli Jiří Sejk a Ivan Matoušek, kteři s dalšími Ltyi~ni spolupracovníky odvedlí obrovský kus kvalítní práce a výsledek předvedli v roce 1979. Púvodní karosérie vozu Škoda 120 L dostala zásadni odlehčení. Celá přední část karosérié s výjimkou nosné části byla vyrobena jako jeden snímatelný laminátový díl. Z laminátu byly táké blatníky zadní; zadní kapota, dveře a nástavce prahů pak z hliníkového plechu. Zadní stavitelný spoiler vznikl potažením žeber duralovým plechem, snýtovaným na odtokové hraně. Jeho účinnost zvyšoval plastový střešní spoiler. S výjimkou čelního skla byla celá karosérie zasklena organickým sklem. V následujících letech se tvar karosérie dle získaných zkušeností měnil. Přední náprava s rozšířenou nápravnicí o 150 mm
|