Autor: | | Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 |
Škoda Favorit 136L skupina A
Rok výroby: 1989 Obsah motoru: 1299.6 Vrtání: 75.8 mm Zdvih: 72 mm Kompresní poměr: 11.5:1 Výkon: 76kW/6500 otáček za minutu Kroutící moment: 117Nm/4700 otáček za minutu Hmotnost vozu: 750 kg Akcelerace 0-100: 10 s Maximální rychlost: 150-210 km/h Převody:
Osobní automobil s motorem vpředu, pohon předních kol. Ve sportovní variantě se vyrábí od roku 1989. Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový ctyřválec s rozvodem OHV umístěný napříč před přední nápravou. Blok motoru i hlava válců z hliníkové slitiny. Trikrát uložený klikový hřídel se čtyřmi protizávažími. Dvojitý postupný spádový karburátor Pierburg 2E 3, dvě elektrická čerpadla paliva. Bezdotykové zapalování Bosch. Tlakové oběžné mazání s pinoprůtokovým čističem. Uzavřená chladicí soustava s vyrovnávací nádržkou, chladič s elektrickým větrákem. Vrtání a zdvih 75,8x72 mm, zdvihový objem 1299,6 cm3, kompresní poměr 11,5 : l. Největší výkon 76 kW/6500 min-~, největší točivý moment 117 N.m/4750 otáček za minutu. Jednokotoučová suchá spojka Fichtel Sachs s mechanickým ovládáním. Pětistupňová převodovka v bloku s rozvodovkou, řadicí páka na podlaze. Samosvorný diferenciál. Hnací hřídele kol se stejnoběžnými klouby. Všechna kola nezávisle zavěšená. Přední na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson. Zadní kliková náprava s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou. Pérování vinutými pružinami s uvnitř umístěnými teleskopickými tlumiči Sachs a příčnými zkrutnými stabilizátory. Provozní brzdy kapalinové bez posilovače, se dvěma hlavními brzdovými válcí a čtyřpístovými třmeny, dvouokruhové kotoučové vpředu s vnitřním chlazením, vzadu s přestavitelným omezovačem brzdného tlaku. Kapalinově ovládaná parkovací brzda působící na zadní kola. Hřebenové řízení s bezpečnostním hřídelem volantu. Plastová palivová nádrž o objemu 47 I. Samonosná ocelová karoserie, čtyřdveřový sedan s výklopnou zadní stěnou. Vevařený ochranný klecovitý rám z chrommolybdenových trubek, exponovaná místa karoserie zpevněna přídavnými sváry. Rozvor náprav 2450 mm, rozchod kol 1400/1365 mm. Pohotovostní hmotnost 750 kg. Kola z lehké slitiny 5Jx14. Zrychlení z 0 na 100 za 10 s. Největší rychlost (podle použitých převodů) 150-210 km/h.
|