Autor: | | Vytvořeno: 03.04.2005 - Změněno: 04.04.2005 |
MarekS100 Evo1
Škoda 100
motor: favorit 136, vačka 280/280, odlehčený setrvačník a ojnice, leštěná kanály Jako zaklad jsem měl na klice zadřený motor š favorit 136, takže jsem sehnal kliku, nakoupil nové šály a těsnění, nechal stočit setrvačník a srovnat hlavu a mohl jsem začít s kompletací. Sací potubi jsem preříznul, srovnal do vodorovné polohy a nechal svařit. Výfuk je vlastní výroby. Vodní pumpu jsem přehodil ze š120, uchycovací štefty k převodovce upravil a motor se mohl montovat.
chlazení: přední náporák z favorita, vodu jsem ved tunelem v měděných topenářských trubkách, topení z žigula umístené v kufru
podvozek: vpředu-šíroká náprava s hřebenem, o 1+1/4 závitu uříznuté pužiny; vzadu-široká kyvadlová náprava(do klasických blatníku se to vešlo akorát,vytahoval jsem jen málo :)), kola Apolla s pneu Semperit 175/60 R13(obzvláště vzadu mizí vzorek strašně rychle :)).
převodovka: 5 kvalt ze 130ky s diferákem 4,22. Kastle se v oblasti tunelu musela vyřezat, aby se to vešlo.
brzdy: vpředu-čtyřpístkové, vzadu zůstaly bubny, posilovač brzdné síly
interiér: přístrojovku jsem komplet posvařoval z plechu(to byla pakárna, už nikdy více :)), zabudoval jsem budky a vypínače z Felicie a celou potáhnul koženkou. Sedajdy jsou taky z felcky.
exteriér: nic zajmavého, nejsem zastánce plastových spojlerů. Snad jen plech pod přední nárazník z warťase.
jízdní výkony: 0-100: 10-11s maximálka: 160km/h kvůli krátkému diferáku a poměrně malým kolům není max. rychlost nic moc, ale kde jí využít, navíc při této rychlosti se už auto se sériovými tlumiči nechovalo zrovna nejlíp! zato akcelerace stojí zato, seriové felicie(i 1,6ky) nemaj šanci, obzvláště v kopcích asi mnoho řidičů nechápe, že můžou brzdit starou škodovku :)
závěrem: takhle to dopadne, když si nedaváte bacha při předjíždění na ještě rychlejší piloty za váma. Tak jezděte opatrně, ať si nezničíte vaše miláčky!
více na našem webu: Handbrakers
|