Škoda 160 RS MTX
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=915
Autor:
8997+2907 (11904)Honza5 (Tester)
      
Vytvořeno: 28.06.2007 - Změněno: 28.06.2007

Škoda 160 RS MTX



Škoda 160 RS MTX

1983
Dvoudvéřové dvoumístné coupe s motorem vzadu a poháněnými zadními koly.

!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX



Motor:
VAZ/Lada OHC 1.600 cm3, úpravy MTX, vrtání 79 mm, zdvih 80 mm, dva dvojité horizontální karburátory Weber, výkon 117,7 KW (160 koní) při 8.000 min-1. Točivý moment 16,2 kpm / 6.200 min-1. Progresivní uložení, lze vyndat spodem po povolení čtyř šroubů. Příčný sportovní výfuk.

!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX


Převodovka:
čtyřstupňová GARDE, nebo pětistupňová MTX.

Podvozek:
rozvor náprav 2.400 mm. Prodlouženo téměř o 10 cm. Přední náprava hřebenová z modelu M2. Zadní náprava MTX s novým zavěšením kol vycházejícím z autokrosových konstrukcí. Osa kývání 12°. Kotoučové brzdy Škoda na všech kolech, podtlakový posilovač brzdného účinku, omezovač tlaku zadních brzd seřiditelný z místa řidiče, hřebenové řízení MTX, autokrosové nastavitelné tlumiče pérování. Nová osmipalcová dělená kola MTX z hliníkové slitiny.

Interiér:
Klecovitý ochranný rám je pevnostně provázán na nápravy a uchýty motoru.

Sportovní volant MTX.

Anatomická sedadla (skořepiny) MTX.
Čtyřbodové bezpečnostní pásy MORAVAN.

Tripmaster HALDA (počítadlo km).

FLEXI lampička pro navigátora.

!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX


Karoserie:
upravená z vozu Škoda GARDE, odstraněny nárazníky, spoiler v přední (tvarován tak, že přítlačný efekt na přední nápravu vytvoří vzduch vnikající skrze chladič, proudící kanálem uvnitř zavazadlového prostoru a vystupující průduchy nad zavazadlovým prostorem vozu) i zadní části, laminátová rozšíření předních i zadních blatníků umožnující použití širokých sportovních pneumatik, rozšíření prahů, laminátové bylo i víko zavazadlového prostoru opatřené speciálními průduchy na odvod proudícího vzduchu a kapota motorového prostoru, ta byla navíc opatřena integrovaným přítlačným křídlem pred nímž byly dva otvory (takzvané otvory NACA), levým se přivádí vzduch ke karburátorům, pravým pro chlazení motorového prostoru, případne k chladiči oleje.

Zavazadlový prostor byl využit pro umístění již zmiňovaného systému pro průchod vzduchu, pro umístění akumulátoru, dvou hasících přístrojů (2 x 5,0 Kg) s rozvodem do kritických míst vozu, plnícího hrdla palivové nádrže a další výstroje.

!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX


Palivová nádrž byla kvůli optimálnějšímu rozložení hmotnosti umístěna v zavazadlovém prostoru, z bezpečnostních důvodu je téměř za přední nápravou. Zespoda ji chrání duralová ližina, široká tak, že překrývá i vnitřní závěsy spodních ramen přední nápravy a dozadu sahá až pod spodní víko motoru. Nádrž je svařena ze dvou krajních dílů sériové, střední část byla vyříznuta, objem nádrže je 25 - 30 litrů.

!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX

zavazadlový prostor

Hmotnost: 1.000 Kg.

Maximální rychlost přes 200 km/h.

!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX

ochranný rám

V roce 1983 byly firmou Metalex postaveny tři prototypy tohoto závodního vozu určeného pro skupinu B5. Jedním z konstruktérů tohoto prototypu byl Václav Král.
1. prototyp byl představen 1.12.1983 před budovou ÚV Svazarmu v Opletalově ulici v Praze. Na oči veřejnosti se dostal po necelém půlroce práce v dílnách MTX, byl vyroben na objednávku Agroteamu JZD Slušovice.

Uvažovalo se o motoru Škoda 130 RS s použitím turbodmychadla, ale bohužel nebyla dokoupena licence na výrobu tohoto komponentu (v ČZM Strakonice se vyráběla pouze turbodmychadla pro nákladní automobily). Dokonce ani AZNP Mladá Boleslav, která o turbodmychadlu uvažovala nejen do sportovních vozů, ale i do sériové výroby, licenci nezískala.

!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX


Dva z těchto vozů měly výše zmíněný motor Lada upravený firmou Metalex a jeden měl motor Š130 RS Turbo. V roce 1984 byl výkon motoru Lada zvýšen na 170 koní. Vozy se aktivně zúčastňovaly závodů rallye a závodů do vrchu.

Důvod proč se tyto automobily nezačaly vyrábět pro závodní účely je asi ten, že AZNP Mladá Boleslav přišla s novým modelem závodního vozu odvozeným od čerstvě zmodernizované verze sedanu M2, z reklamních důvodů byl tento vůz zřejmě upřednostněn a od větší výroby Škody 160 RS MTX tak bohužel sešlo. A to byl konec závodních vozů coupe značky Škoda.

!Škoda 160 RS MTX
!Škoda 160 RS MTX



zdroj: http://garde.plivnik.cz


Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email