Autor: |
| Vytvořeno: 30.08.2006 - Změněno: 11.04.2010 | |||
Skříně plné koleček aneb něco o převodovkáchV závodní historii Škodovek s motorem vzadu tedy 1000MB-130L bylo homologováno poměrně velké množství různých převodů. Tady je alepoň část z nich: Sériové převodovky 4Q
Š 105,120: 4,222 - 38/9 Š 100,110: 4,444 - 40/9 Š 120LE: 3,900 - 39/10 5Q
Š 125: 4,222 - 38/9 Š 130: 3,900 - 39/10 Sportovní převodovky: 130L/A + 130LR/B
4,500 - 36/8 4,222 - 38/9 3,900 - 39/10 120LS/A
4,222 - 38/9 4,444 - 40/9 130RS, 120S, 110L
4,444 - 40/9 130RS
4,444 - 40/9 4,222 - 38/9 4,100 - 41/10 3,900 - 39/10 3,700 - 37/10 Na první pohled by se mohlo zdát že je možné sestavit spousty různých kombinací těchto převodů. Není to však úplně pravda. Stálé převody u každé převodovky jsem uváděl zcela záměrně, protože kola 1. a 2. stupně jsou součástí hnací hřídele a stálý převod zase hnané hřídele. Hřídele se současně liší pro převodovky 4 a 5-ti stupňové. Nejjednoduší úpravou sériové převodovky je výměna stálého převodu za tzv. těžší, 3,9 za 4,222 u pětistupňové převodovky nebo 4,222 za 4,444. Všechny další úpravy převodovek jsou již dosti nákladné a na starší sportovní převodovku jen těžko narazíte. Kdyby měl ovšem někdo zájem utratit nějaké penízky, tak kola i stálé převody dnes vyrábí např. p.Sixta v Kosmonosích, nebo Autosport Dlouhý www.autosportdlouhy.com http://gearbox-sixta.com Tabulka a graf převodů - podívejte se na svojí převodovku (26kb) Když si v té spodní tabulce změníte hodnoty převodů a stálého převodu tak se vám celá horní tabulka přepočítá a změní se vám podle toho i graf. Tak jak je to teď nastavené bude vypadat odstupňování mojí skříně. Maximální otačky jsou tam s dostatečnou rezervou tak si můžou počítat i vysokootáčkoví maniaci :o)) Výsledné rychlosti jsou pro pneumatiky 165/70 R13 |