| 11.02.14 v 10:23 Vena136 napsal:
S tou převodovkou se mě to zdá nějaký divný,neřikal,že to neni pravda,ale .....jak je napsáno níže,snímá se rychlost a doba roztáčení válce a i se pak zpětně snímá jeho dotáčení na zhodnocení velivýho odporu a všeho ostatního.Třeba ložisek v převodovce.Apropo sme brzdili ten samý motor na 3,9 a 4,22(3,9 nebyla určitě lepší technicky) převodovce,takže by to mělo mít větší výkon na 4,22,protože je menší odpor a mělo to dokonce menší(1-2Hp),ale to už je chyba-korekce měření-tlak vzduchu atd.,ale je to odchylka cca do 2%.Taky měření dělilo pár tisíc km nakrouceno navíc,takže měřit to jeden den,byl by výsledek nejspíš stejný.Ale vím,že na některých brzdách se měří třeba jenom zrychlení válce,takže asi záleží co to je za výrobce.Takže tam kam jezdíme,nemá na výsledný výkon motoru nejspíš převodovka a odpor kol žádný vliv.Na výkon na kole to je o něčem jinym,proto je podle mě tohle nejdůležitější,výkonný motor se ztráty ve hnacím ústrojí je k ničemu,výkon na kole nebude valný.A to samý se stane na motorovce,na klice bude mít motor 130hp na na kole pak 80hp třeba.Proto spíš dáváme přednost válcovce a výkonu na kole,ukazuje to celkový stav pohonného ústrojí a to je pro mě důležitější než samotný motor.Samozřejmě přesnost bude asi lepší přímo na klice,ale jestli to má cenu.....ono motorovka se dá použít asi do určitého výkonu,když by se naše vozy pohybovaly,místo v řádu desítek až někdy kolem 100koní,v řádech tisíců,tak nevim,kam by se u nás jezdilo brzdit Nevím,jestli je v CR vůbec brzda,která brzdí třeba do 1000hp a 1000Nm.Ono ani moc aut o takovém výkonu u nás nebude |